Na co a jak sázet?

TOUR DE FRANCE - STAGE SEVENTEENTi fanoušci cyklistiky, kteří občas zabrousí do nabídek sázkových kanceláří, si jistě všimli, že se nabídky sázek na závody kol rozrostly natolik, že už není zcela jednoduché se v nich zorientovat. S jakými sázkovými příležitostmi se tedy dnes můžete setkat a jak na ně sázet tak, aby byly výsledky co možná nejlepší?

Jednoznačně nejrozšířenější a zároveň nejpopulárnější příležitostí je tzv. sázka na vítěze, ve které jde pouze a jenom o to uhádnout, kdo v závodě zvítězí. Jednat se přitom může jak o sázky krátkodobé, ve kterých se jedná o vítěze etapy či jednodenního závodu, tak o sázky dlouhodobé, ve kterých se jedná o vítěze celkové klasifikace daného etapového závodu. V obou případech je nutné do vlastních analýz zakomponovat i očekávanou roli jezdce uvnitř daného týmu či možnost, že v průběhu etapového závodu se bude daný jezdec snažit spíše o vítězství v jednotlivých etapách než o celkové prvenství. Často si také lze vsadit na vítěze různých klasifikačních kategorií – v rámci Tour de France jde například o vítěze bodovací soutěže či nejlepšího mladého jezdce.

Tipnout vítěze však často nebývá jednoduché, proto se také čím dál více rozmáhají příležitosti sázek na umístění, u kterých pro výhru stačí, aby se vámi vybraný favorit umístil na předních příčkách – většinou jde o první tři místa, někdy lze však sázet i na umístění v první pětce, desítce či dvacítce.

Čím dál oblíbenější jsou také sázky head-to-head (H2H), u nichž jde pouze o to uhádnout, který ze dvou jezdců dojede v dané etapě nebo v daném závodě na lepší pozici. Zde se také nejlépe uplatní fanoušci, kteří pečlivě sledují i méně známé jezdce – právě aktuální informace o jejich formě, zdravotním stavu či roli v týmu totiž mohou u takovýchto sázek mít cenu zlata.

Jak vidíte, rozhodně je z čeho vybírat – stačí se jen zaměřit na to, co vás nejvíc zajímá, a sbírat co nejvíce informací.